Gamme Gamme Dodo Juice

Discussion dans 'Autres produits - Gammes et Marques en détail' créé par ailys, 10 Mars 2011.

Partager cette page

1. Dave72

By:Dave7227 Août 2014
    Il faut laisser la place...
    Modèrateur honoraire

Inscrit:
    13 Juillet 2011
    J'aime reçus:
    1 649
    Notes:
    +1 649 / 0
    Voiture(s):
    5008 HDi 150 CH, 208 1.2 82CV
    Prénom:
    David
  2. Dave72

By:Dave7213 Septembre 2014
    Modèrateur honoraire

Inscrit:
    13 Juillet 2011
    J'aime reçus:
    1 649
    Notes:
    +1 649 / 0
    Voiture(s):
    Prénom:
    David
    News chaudes de chez Dodo :
    Lime Prime Plus (avec un cut moyen donc, plus abrasif que le Lime PRIME)
    Supernatural Glaze crème (j'ai pas tout pigé pour l'utilisation et la destination).

3. ailys

By:ailys13 Septembre 2014
    Stéphane BORDE
    Staff Admin

Inscrit:
    2 Juillet 2006
    J'aime reçus:
    4 064
    Notes:
    +4 064 / 0
    Voiture(s):
    Prius 3 / Boxster 986 / TT MK2
    Prénom:
    Stéphane
    héhé; je vais regarder ça :)

4. ailys

By:ailys13 Septembre 2014
    Stéphane BORDE
    Staff Admin

Inscrit:
    2 Juillet 2006
    J'aime reçus:
    4 064
    Notes:
    +4 064 / 0
    Voiture(s):
    Prius 3 / Boxster 986 / TT MK2
    Prénom:
    Stéphane
  5. Dave72

By:Dave7216 Septembre 2014
    Modèrateur honoraire

Inscrit:
    13 Juillet 2011
    J'aime reçus:
    1 649
    Notes:
    +1 649 / 0
    Voiture(s):
    Prénom:
    David
    Le Supernatural Glaze paste est un dressing pour plastique et cuir.

6. Atchoouuummmm

By:Atchoouuummmm16 Septembre 2014
    A Class
    Premium

Inscrit:
    9 Avril 2014
    J'aime reçus:
    3 684
    Notes:
    +3 684 / 0
    Voiture(s):
    Mercedes CLA
    Prénom:
    Jonathan
    Entre par exemple une Blue Velvet et une Purple Haze, les deux sont pour couleurs sombres, sauf que une est Soft et l'autre est Hard.

En pratique, ça change quoi ? (j'ai bien compris qu'une est plus dure que l'autre hein ^^ )
    Y a un avantage de travailler avec une cire plus dure?

7. Eward

By:Eward16 Septembre 2014
    Detailing Shop dans le 69

Inscrit:
    15 Mars 2014
    J'aime reçus:
    547
    Notes:
    +547 / 0
    Voiture(s):
    530da Touring e39
    Prénom:
    Ewen / Lyon
    Officiellement non, c'est juste un choix. Moi je préfère appliquer une hard qu'une soft par exemple. Après il se pourrait que la hard est une meilleur tenue car moins d'huiles donc plus de carnauba dans le même volume. Mais même Dodo ne se mouille pas la dessus. Ils mettent dans la description "peut-être une meilleure durée de vie, mais ce n'est pas prouvé".

8. Eward

By:Eward16 Septembre 2014
    Detailing Shop dans le 69

Inscrit:
    15 Mars 2014
    J'aime reçus:
    547
    Notes:
    +547 / 0
    Voiture(s):
    530da Touring e39
    Prénom:
    Ewen / Lyon
    Et un post avec toutes les nouveautés. En Anglais car je n'ai pas le temps de tout traduire immédiatement :

LIME PRIME PLUS – 250ml 13.95 GBP RRP; 500ml 23.95 GBP RRP

Lime Prime is a previous winner of Detailing World best prep product and has become a bit of a classic since it was introduced in 2009 or so. Being very workable and user-friendly has made it a great choice for those starting to machine polish, and its fine cut allows it to tackle swirls in softer paints. It lacks the cut to tackle harder paints though, so we have now developed a medium cut version of this legendary polish/pre-wax cleanser: Lime Prime Plus. LPP is a comprehensive reformulation, being thicker in consistency than LP to aid machine application, yet it retains its workability, glazing abilities and cleaning power. We have tried it with our microfibre orbital cutting pads and it works well – similar to the benchmark Meguiars D300 compound – and it can also be used with a rotary machine polisher, or by hand. Whilst we may not have a true heavy cut compound developed yet, LPP covers a lot of ground and is an important and useful addition to our line-up. We sold a few bottles at Waxstock and a customer contacted us yesterday to buy some (they couldn’t, as it was pre-launch)…. Their verdict? ‘It’s nice - cuts better and still has a good working time.’

BUFF DADDY PRO - 129.95 GBP RRP, UK AND EU VERSIONS AVAILABLE

The Buff Daddy, as most of you will know, has been a real success and the 900W (well, 880W!) DAS-6 PRO – or DA-900 to give it its proper title – has proven popular in the last 18 months with detailers, offering higher cut from increased power/torque. It’s like a cut price Bigfoot in some respects, and is capable of impressive correction on tough paints when used with microfibre pads and suitable compounds. Our Buff Daddy Pro DA-900 is available in both UK and EU configurations, priced at 129.95 GBP RRP with a two-year warranty. Combine it with Supernatural Midi Microfibre cutting pads and new Dodo Juice Lime Prime Plus for swirl removal that would be beyond the capabilities of a standard DAS-6.

100ml SAMPLE SIZES – FROM 3.95 GBP RRP

We get inundated with samples requests every day, and our pack sizes are sometimes prohibitive for people to try a product they are interested in (despite our accessible pricing). We also felt there was a need for smaller ‘glovebox’ emergency detailing products, which could live in the car – or our Boot Cube bag. Bird mess, flies or tar spots can be tackled immediately if refillable small sprays are in the car itself. Therefore, we have created the following 100ml sample sprays for maintenance (all 3.95 GBP RRP each): Basics of Bling Detailing Spray, Clearly Menthol glass cleaner, Total Wipe Out all purpose cleaner and Supernatural Tar and Glue Remover. We have also created samples of our two most popular products in the wash/polish areas, Born to be Mild (3.95 GBP RRP) and Lime Prime (5.95 GBP RRP) so that these can be combined with a core range panel pot of wax (5.95 GBP RRP) to present a three stage detailing introduction to Dodo Juice. Wash, prep and protection for under 17 GBP, when previously it would have cost nearly 30 GBP to sample the three products in their smallest sizes.

AIR FRESHENERS – CARD TYPE (MIRROR HANGER STYLE) 2.95 GBP RRP

Over the years, customers have frequently and repeatedly suggested that we launch air fresheners, so here they are... Whilst we could have quickly brought out standard-smelling air fresheners with our logo on, this is not our style. The air fresheners here all use genuine Dodo Juice fragrances, ensuring the scent is accurate and original. We have also created an extremely authentic leather fragrance, which beats all other leather fragrances we have smelled previously. There are 3 card ‘hangers’ for fixing to a central mirror in the range, priced at 2.95 GBP RRP each. They are in Rainforest Rub (watermelon), Born to be Mild (berries) and leather fragrances.

SUPERNATURAL GLAZE – 100ml 15.95 GBP

A versatile trim, tyre and hide dressing, that leaves behind a dry, satin finish. Shows good durability on tyres. The cream/paste texture is economical and can be diluted with a water spray after application, if required. Devised in response to our leather sealant leaving behind a ‘natural’ and matt finish; some detailers prefer a shinier leather for concours competitions/show and shines etc., so this was created. Dry finish will not attract dirt and dust as much as unctuous/sticky silicone dressings.

BASICS OF BLING DETAILING BUCKET AND BUCKET STICKERS – 20.5L BUCKET AND LID 9.95 GBP RRP; BUCKET STICKERS 2.95 GBP RRP (EACH)

Buckets are a tricky retail proposition – they are expensive to ship anywhere and have low margins, but customers love them! Our first crystal clear bucket sold well but was withdrawn to crystal polypropylene being a breakage risk. So now we sell only natural (semi-transparent) buckets that are more forgiving. This 20.5 litre bucket does a great job for the budget, retailing at below 10 GBP including a lid. Sold separately, we’d recommend 7.95 GBP for the bucket and 1.95 GBP for the lid. It is robust, has a large capacity and the lid keeps spiders out when it’s in storage. It’s compatible with Grit Guards and Scratch Shields and only needs a ‘wash’ or ‘rinse’ sticker to make it complete… so we came up with a couple of new designs at a sensible price. The new Basics ‘chain’ design ‘wash’ and ‘rinse’ stickers are sold at just 2.95 GBP each.

DETAILING TUTORIAL LEAFLET – 16pp ‘HOW TO’ GUIDE £0.75 GBP RRP

Since 2007, we have had customers ask us for a simple and easy-to-understand guide to detailing – there are so many products and so much (seemingly conflicting) advice on forums, confusion frequently abounds. We have therefore created a simple 16 page pictorial guide to basic detailing techniques, and we are making it available to resellers in ‘case’ quantities at cost price. So if you lack a detailing guide of your own, to sell or give away free to customers, this could be a help. Whilst it uses the Basics of Bling range as an example, the techniques and processes apply to all detailing products in the market, whatever the brand. Please note, however, that machine polishing is NOT covered in this guide.

9. Atchoouuummmm

By:Atchoouuummmm16 Septembre 2014
    A Class
    Premium

Inscrit:
    9 Avril 2014
    J'aime reçus:
    3 684
    Notes:
    +3 684 / 0
    Voiture(s):
    Mercedes CLA
    Prénom:
    Jonathan
  10. Dave72

By:Dave7216 Septembre 2014
    Modèrateur honoraire

Inscrit:
    13 Juillet 2011
    J'aime reçus:
    1 649
    Notes:
    +1 649 / 0
    Voiture(s):
    Prénom:
    David
    Pour rebondir sur hard/soft, au niveau rendu, la soft a un effet wet plus prononcé. On peut dire également que les cires Dodo vont par paires (une hard et une soft). La hard sera une meilleure base et certainement qu'un duo hard+soft sera plus tenace que deux couches de soft. Le mix est attirant, sachant qu'on peut additionner les caractéristiques...

C'est pour ça que j'ai la Blue Velvet Pro et la Purple Haze Pro…En panel pot, ce n'est pas la ruine.

11. Dave72

By:Dave723 Octobre 2014
    Modèrateur honoraire

Inscrit:
    13 Juillet 2011
    J'aime reçus:
    1 649
    Notes:
    +1 649 / 0
    Voiture(s):
    Prénom:
    David
    Hier, malgré mes mésaventures avec le glaze, j'ai pu essayer deux produits :
    Un sample de Micro Prime (envoyé gracieusement par un membre du forum Dodo) avec lequel j'ai vu faire des merveilles sur le vernis tendre de la 307 (un pad finishing et on travaille doucement, ça fait des merveilles).
    Un essai de la clay sponge Fine Grade : Impression bizarre au début mais sacré gain de temps par rapport au format clay. Il faut plus de lube au début mais en fait, il est absorbé par l'éponge donc, au bout d'un moment, vous appuyez sur l'éponge et ça distribue tout seul.
    Je ferai des fiches (ce qui me soule le plus, c'est d'utiliser Flickr, ça me fout en rogne à chaque fois).

12. toustok35

By:toustok353 Octobre 2014
    Membre
    Modèrateur honoraire

Inscrit:
    3 Février 2014
    J'aime reçus:
    3 509
    Notes:
    +3 509 / 0
    Voiture(s):
    Peugeot 208 Allure
    Prénom:
    Clément
    Hâte d'avoir ton retour sur la sponge

Envoyé de mon HTC One_M8 en utilisant Tapatalk

13. Dave72

Modèrateur honoraire

Inscrit:
    13 Juillet 2011
    J'aime reçus:
    1 649
    Notes:
    +1 649 / 0
    Voiture(s):
    Prénom:
    David
    La sensation est assez bizarre au début (déroutante même) mais ça a moins de risque de t'échapper qu'une clay. Le truc, c'est que t avoiture ne doit pas être sèche (ce qui simplifie la tâche) et tu lubrifies par dessus. Il y a des dodo-addicts qui n'aiment pas. C'est...à essayer.
    Il faut faire attention car les vernis tendres risquent d'avoir du marring mais je n'en ai pas vu...

• J'aime J'aime x 1
  14. levytesse

By:levytesse3 Octobre 2014
    Membre des AA de EA
    Premium

Inscrit:
    4 Octobre 2013
    J'aime reçus:
    447
    Notes:
    +447 / 0
    Voiture(s):
    BMW F31 320D
    Prénom:
    lévy
    C'est le duo que la 307 va avoir Dave?

15. Dave72

Modèrateur honoraire

Inscrit:
    13 Juillet 2011
    J'aime reçus:
    1 649
    Notes:
    +1 649 / 0
    Voiture(s):
    Prénom:
    David
    Normalement, oui et de la SNH pour que ça tienne tout l'hiver (et plus encore).

16. ayrton53

By:ayrton533 Octobre 2014
    Modérateur
    Staff Modérateur

Inscrit:
    1 Mars 2013
    J'aime reçus:
    4 055
    Notes:
    +4 055 / 0
    Voiture(s):
    Q3 sline stronic7 quattro
    Prénom:
    Patrick
    ton retour va en intéresser plus d'un...:super:

• J'aime J'aime x 1
  17. levytesse

By:levytesse3 Octobre 2014
    Membre des AA de EA
    Premium

Inscrit:
    4 Octobre 2013
    J'aime reçus:
    447
    Notes:
    +447 / 0
    Voiture(s):
    BMW F31 320D
    Prénom:
    lévy
    Un trio alors!! :ouah:
    tu pense en poser une couche de chaque ?
    En tout cas curieux de voir le résultat et ton retour les prochains mois sur la tenue dans le temps :héhé-80:

18. Dave72

Modèrateur honoraire

Inscrit:
    13 Juillet 2011
    J'aime reçus:
    1 649
    Notes:
    +1 649 / 0
    Voiture(s):
    Prénom:
    David
    Le résultat sera subjectif, comme d'habitude. C'est peut-être également du gâchis. La SNH n'est là que pour l'hiver. ça va tenir sans souci. La protection est d'avril ou mai et ça ne s'en va pas comme ça... Même pour l'hiver, je veux avoir une belle voiture (si possible).
    Certains commencent même par la SNH et terminent par la wax. Comme ça, c'es sûr qu'il reste quelque chose....

19. Dave72

By:Dave725 Octobre 2014
    Modèrateur honoraire

Inscrit:
    13 Juillet 2011
    J'aime reçus:
    1 649
    Notes:
    +1 649 / 0
    Voiture(s):
    Prénom:
    David
    Detailing compliqué... Du monde chez moi ce week-end, extérieur inaccessible, éclairage insuffisant, photos moyennes....
    Voici un petit extrait de la 307 Dodo supercharged avec une couche de BVP et une couche de PHP.

Voilà. Le reportage est en préparation (sachant qu'une troisième couche est prévue pour demain).

• J'aime J'aime x 2
  20. levytesse

By:levytesse5 Octobre 2014
    Membre des AA de EA
    Premium

Inscrit:
    4 Octobre 2013
    J'aime reçus:
    447
    Notes:
    +447 / 0
    Voiture(s):
    BMW F31 320D
    Prénom:
    lévy
    Malgres toutes ces complications pour ton détailing ça a l'air d'envoyer de la bonne rillette tt ça Dave :super:

Pas encore membre ? Enregistrez-vous !